Påskhelgen

Godmorgon!
 
Nu börjar påskhelgen ta slut. Jag har haft en jättehärlig ledig helg och bara umgåtts med vänner och familj. Tänkte summera helgen lite. :) 
 
SKÄRTORSDAGEN 
I torsdags var jag ut och åt på The Church med några som jag gick i samma klass som på högstadiet. Jag försökte få ihop en återträff men det gick lite sådär, vi blev bara 8 stycken. Men det var supertrevligt ändå! Träffade några som jag knappt sett sen högstadiet vilket var jätteroligt. Jag åt kycklingschnitzel med gnocchi, jag ääälskar gnocchi! Roligt att testa något nytt också, annarst tar jag oftast en köttbit eller hamburgare typ.. Sen blev det några drinkar och massa tjatter tills hälften åkte hem vid 23. Jag och några till stannade kvar och åkte inte hem förns vid 01. Jätterolig kväll som jag hoppas att vi gör om snart! 
 
LÅNGFREDAGEN
Jag startade långfredagen med ett träningspass tillsammans med pappa. Vi körde CX och det var första passet för mig efter förkylningen, skönt att komma igång igen! Kl 13 var det dags för påsklunch hemma hos farmor tillsammans med pappa, Robin, Jacob och Elin. Vi åt god mat och fick påskägg. Vi blev kvar där några timmar och bara umgicks allihopa. När vi kom hem sen så däckade både jag och Robin på soffan. Efter ett tag fick vi dock slita oss från soffan för att gå ner på ICA. Vi hade bestämt sen innan att vi skulle lyxa till det med oxfilé på kvällen. ;) Faktiskt det första röda köttet den veckan, annars äter vi rött kött flera gånger i veckan. Så det gjorde vi bra tycker jag. :) Vi käkade och sen fortsatte vi slappa i soffan framför Lets Dance bara. 
 
PÅSKAFTON
I lördags åkte jag och mamma ut på en konstrunda. Det är ju Gästrike Konst nu i helgen och mamma har 2 kompisar som ställer ut sin konst. Vi började med en tripp till Järbo där Kenneth ställer ut sin stålkonst. Var där och kollade runt och fikade lite innan vi åkte vidare mot Högbo. Där åt vi lunch, räkmacka, innan vi åkte till nästa utställare, Katta. Hennes tavlor är så himla fina, jag tycker om dom jättemycket. Båda finns på instagram, Kenneth på konstkillen och Katta på kirradesign. Kolla in dom vettja. :) Vi hann med en sväng på stan också innan det var dags att åka hem. Väl hemma tog jag en tupplur på soffan igen, har varit så himla trött mitt på dagen dom här dagarna?? Jättekonstigt, det är jag aldrig annars. Efter en timme var det dags att börja göra sig i ordning för nästa påskfirande, hemma hos mormor och morfar. Även där åt vi god mat, fick påskägg och bara umgicks. Efter vi hade varit där ett tag åkte jag och Robin med hem till mamma där vi fick en påskpresent av henne. :) Vi stannade ett tag och kollade på Stjärnornas stjärna, så bra program tycker jag! Roligt med något annat än samma gamla vanliga. När vi kom hem vid 22 tiden försökte jag hålla mig vaken tillsammans med Robin men somnade på soffan haha.
 
PÅSKDAGEN
 Igår gjorde jag inte så mycket egentligen. Startade dagen med ett gympass. Jag gick 30 minuter på bandet och sedan körde jag ett helkroppspass. Pappa kom efter att jag hade gått på bandet så det var roligt att ha någon att prata med mellan seten. :) Efter träningen gick jag till stan för att köpa lunch. Tänkte att jag var smart så gick till ett ställe som har öppet vanliga söndagar, meeen det var stängt. Så då gick jag hem igen så fick Robin åka och köpa medan jag duschade. Sushi till mig och han åt en burgare! Sen fastnade jag framför Sims några timmar innan jag åkte till mamma och lagade en nagel på henne. När vi var klar kom mormor och morfar dit så jag stannade kvar jag också. Mycket politik och miljöprat blev det vilket jag tycker är roligt, om det är med rätt personer man pratar med. ;) På kvällen var jag och Robin hembjuden till Annika och Matilda på middag så vi åkte dit efter jag hade varit hos mamma. Och som vanligt när vi kom hem efter att ha varit där några timmar försökte jag hålla mig vaken men gick faktiskt och la mig strax innan 22.. Jag är så himla kvällstrött. ;P
 
Nu ska jag sortera lite tvätt tänkte jag. Idag står tvätt och städ på schemat inför fjällen som vi åker till på onsdag. Jag tänkte gå och köra ett CX-pass klockan 10 också. Ha en härlig annandag påsk allihopa! 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - anneli:

Kul att du ändå tar insiativet till att möta upp dem.
Jag menar, jag skulle själv inte åka då jag vill absolut inte ha med min gamla klass att göra.

Svar: Jag kan tänka mig att det är så för ganska många faktiskt. :(
Josefine

Upp