Fettisdagen - Nya ljuslyktor

Hej! 
 
Ingen kan väl ha missat att det är fettisdagen, semmeldagen, idag? Det är verkligen det enda som syns i instagramflödet just nu. :) Men jag klagar inte! Jag tycker det är mysigt med såna här små "högtider" lite då och då. Har ni ätit någon semla än? Jag har precis ätit en vaniljsemla! Jag var och köpte på ett bageri här i närheten redan vid 11-tiden så ni kan ju tänka er vad jag har längtat efter att Robin skulle komma hem så vi kunna äta dom. ;) Men som varje år så känner jag efteråt, var det verkligen värt det? Jag tror alltid att det ska vara så himla gott och går och längtar, men sen när jag har ätit en så inser jag att semlor är nog inget för mig. Jag ångrar mig att jag inte åkte till ett annat bageri och köpte mindre semlor för jag tror att det är just att det blir lite för mycket som gör att jag inte gillar det. Smaken är ju god, det är bara illamåendekänslan efter som förstör. 
 
Idag har jag och Råbert haft en slappdag som ni ser! Jag har ju hemtenta den här veckan och det har gått lite trögt att komma igång. Att det är OS på tv'n gör det inte lättare.. Jag älskar att kolla på stora mästerskap och vintersport är ju faktiskt rätt så roligt att se på. Idag fick jag se när Stina Nilsson tog guld vilket var superroligt! Så dagen har gått åt till försök till plugg och OS-tittande, mest det sistnämnda. 
 
Igår var jag och hämtade några nya ljuslyktor som jag köpt av en tjej på facebook. Blev så himla nöjd! Tycker dom är jättefina och det blev genast lite mer hemtrevligt med dom. Jag hade riktig tur som hann på dom, hon berättade att det var så många som hörde av sig så att hon var tvungen att ta bort hela annonsen. Perfekt att kunna hitta fina saker begagnat och inte bara lägga massa pengar på nytt hela tiden. 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp