Orsa Grönklitt

Hej!
 
I torsdags efter alla måsten så åkte jag och Robin mot Orsa för en helg med hans jobb. Det har verkligen varit en supermysig helg! När vi kom fram i torsdags umgicks vi alla en liten stund innan vi gick och la oss, vi var rätt så trötta och kom fram ganska sent.
På fredagen hade killarna konferens på förmiddagen och jag passade på att ta tag i lite plugg. Det var superkallt och blåsigt så jag fick lite sällskap i stugan. :) På eftermiddagen skulle vi ut på en liten skotertur men det gick inte så bra, vi fastnade med skotern och stod säkert en halvtimme och försökte få loss den.. Efter det var jag inte så sugen på att åka mer. ;) Så jag åkte tillbaks till stugan, var verkligen genomfrusen då. Resten av gänget åkte på skidträning så jag passade på att duscha medan alla var borta. På kvällen fixade Hasse middag vilket blev pastawok. Såååå himla gott! Det blev även en supergod paj till efterrätt, har ätit så mycket gott under den här helgen haha.
På lördagen så tog jag och Robin en liten promenad upp till Toppstugan. Där käkade vi lunch innan vi gick tillbaks till stugan och fick med oss Tuva till Rovdjursparken. Det var så häftigt! Vi kom precis när dom skulle mata isbjörnarna vilket var tur, annars hade vi nog inte sett dom. Vargarna fick vi verkligen komma nära och det var nog dagens höjdpunkt för oss alla. Dom var så nyfikna och det var endast en glasruta som skiljde oss åt. Värt ett besök! På lördagkväll åt vi ännu mer god mat och ännu mer god efterrätt och bara umgicks.
 
Som sagt, så mysig helg! TACK Nygrens El för att vi fick följa med. ♥
 
 
 
Allmänt | |
Upp