Veckans vikt - -10% av kroppsvikten

Godmorgon! 
 
Ny vecka och dags för vägning. Jag skrev inte förra veckan men efter en helg i Orsa med 0 räknande och massa gott så blev det ett +0,6 på vågen. Blev inte förvånad men lite tråkigt var det såklart eftersom veckan innan hade jag också ett litet plus. Men jag vet själv vad jag har gjort för "fel" och är jag inte noggrann så brukar det visa sig på vågen. 
 
Förra veckan var jag väldigt noggrann dock! Det kändes skönt efter två veckor med fusk. Jag startade ju veckan med massa gott redan på tisdagen, eftersom vi firade farmor då. Halva veckobonusen gick åt så det har känts lite körigt inför helgen. Men det gick bra! Jag har faktiskt inte ätit nå godis eller snacks i helgen utan bytt ut det mot frukt. Jag är ingen som tycker att frukt är godis, frukt är frukt. ;) Men ibland så är det inte helt tokigt som kvällsgotta faktiskt. Detta lönade sig och det blev ett härligt minus på vågen! -1,1 kg och vikten landade på 64,4 kg. Superskönt att ta ikapp tidigare veckors plus samt att gå ner ett halvt kilo till. Jag är jättenöjd! Detta innebar även att nu har jag gått ner 10% av min kroppsvikt, häftigt! 
Nu kommer en period där aaallt kommer samtidigt. Det är "högtider" och massa födelsedagar. Vet inte hur men det känns som att alla födelsedagar kommer i en klump vissa månader och sen är det ett uppehåll ett tag. Men som jag skrivit förr så känner jag inte att mitt problem är t.ex. fikat på kalas, utan det har varit för mycket skräp i veckorna. Det har varit både alldeles för mycket utemat och för mycket godis. Därför har jag inga förbud när jag går på kalas, utan försöker tänka till lite bara. Jag ska försöka att planera så bra som möjligt men det får gå som det går. :) 
 
Nu ska jag sätta mig med en hemtenta som kom ut idag. Wish me luck! 
 
 
Allmänt, Viktväktarna | |
Upp