Veckans vikt - Tjejklassikern..?

Goo kväll! 
 
Här har det varit tyst, igen.. :) Det går ju lite upp och ner med bloggandet, ibland har jag hur mycket som helst att skriva om och ibland inget alls. Jag har egentligen säkert haft massa att skriva om på sistone men har helt enkelt inte varit nå sugen. Men nu så! 
 
Jag kör på med Viktväktarna och idag var det vägning som alla måndagar. Veckans resultat blev -1,1 kg och nu har jag totalt gått ner 8 kg!! Woohoo. Jag ska dock vara ärlig och säga att jag börjar tröttna rejält på Viktväktarna. Det funkar och jag tycker verkligen att det är det bästa sättet att använda sig av om man vill gå ner i vikt, men det börjar kännas tråkigt.. Jag är lite less på att alltid registrera allting, alltid tänka efter och rätt så ofta känns det som att det inte finns något utrymme för "godsaker". Jag saknar pizza, lösgodis och fikabröd och det är saker som verkligen inte passar in i budgeten. Och det är ju inte konstigt egentligen, men ibland tycker jag att det borde vara okej. Jag har bestämt mig nu att försöka få igång träningen igen iaf så kanske jag någon gång kommer till stadiet där jag känner att jag inte behöver räkna och får ihop allting ändå. Och kanske till och med kan unna mig en halv pizza ibland. ;) 
 
På tal om träning.. Jag har fått för mig en väldigt märklig sak. Jag funderar nämligen på att försöka satsa på Tjejklassikern! Som sagt, väldigt märkligt för att vara mig. Jag är nog i den sämsta form jag någonsin varit just nu, och konditionsträning som t.ex. löpning är veeerkligen inte min grej. Men trots det så vore det roligt att ha något att träna inför, för en liten extra push. Jag tänker också att det vore så himla häftigt att faktiskt klara av något sånt här, vilken känsla det skulle vara. Tänk vad stolt man måste bli över sig själv. :) Och trots att jag är väääldigt otränad så tror jag ändå att om jag bestämmer mig så är det inte omöjligt. Jag kommer absolut inte stressa och blir det inte nästa år så är det helt okej för mig om det blir året efter. Peter tyckte dock att jag skulle ta något lopp redan i sommar, men det vette sjutton. :) Vi får se hur det blir helt enkelt!
 
Imorse så kickade jag igång träningen med lite rodd-intervaller. Peter ska få vara min coach nu och han sa igår att jag skulle köra 3x10 minuter på roddmaskinen med 1 minuts vila mellan varven, så jag gjorde som han sa! Det var superjobbigt men det gör mig ändå lite motiverad till att fortsätta. Jag vet ju att jag orkar så mycket mer om jag faktiskt håller igång träningen. Så nu är det "bara" att fortsätta. ;) 
 
 
Har ni genomfört något av loppen eller hela tjejklassikern? Tell me! :) 
 
 
 
Allmänt, Tjejklassikern, Träningspass, Viktväktarna | |
Upp