Löpträning

Godmorgon! 
 
Som jag skrev igår så är det dags att börja träna löpning inför Rosa Bandet loppet. Jag skulle ljuga om jag säger att jag ser fram emot det.. Löpning har aldrig varit min grej och jag kan vara ärlig och berätta att jag knappt har orkat springa 1 km i sträck. Jag känner egentligen ingen press inför loppet eftersom jag inte har satt några tidsmål men det vore ändå roligt att kunna springa en större del av loppet och inte bara gå (loppet är 10 km). 
 
Nu har jag iallafall laddat ner en app för att kunna komma igång med löpningen. Det är ju lite dålig tajming med den här värmen som har kommit men jag försöker komma ut rätt så tidigt så det fortfarande är lite svalt. Appen heter Nike+RunClub och jag är hittils väldigt nöjd med den. Jag har lagt upp ett "personligt" löpschema där jag fick skriva in hur mycket jag brukar springa (0 km...), hur ofta jag kommer kunna springa och min längd och vikt. Under första veckan är det små test och resultaten på dom kommer att anpassa passen dom resterande veckor. Appen är gratis vilket jag faktiskt tycker är rätt så otroligt med tanke på att man kan fixa löpscheman anpassade efter en själv! Nu har jag bara hunnit kört 2 pass än så länge men vill ni också komma igång med löpning så kan jag rekommendera appen. 
 
Dagens pass var "riktmärke" och jag skulle värma upp 7 minuter, springa så snabbt jag kan i 3 minuter och varva ner i 5 minuter. Efter passet gick jag ner på gymmet och körde några snabba övningar för att få avsluta med något roligt. ;) En dag kanske jag kommer tycka om löpning, men det känns långt bort.. 
 
 
Allmänt, Tjejklassikern, Träningspass | |
Upp