Update viktresa - Tjejklassikern

Godmorgon!! 
Nu var det som vanligt väldigt längesen jag skrev något här. :) En hel del har hänt så jag tänkte göra en liten uppdatering! 
 
Viktminskning 
 
Jag nådde -10 kg!! Detta var dock veckan innan jag, pappa och Jacob åkte iväg en vecka på ett all inclusive hotell så det höll inte så länge. ;) Jag har nästan tagit ikapp det och har dom senaste veckorna legat stadigt på 62,0 kg, alltså -9,7 kg. Jag börjar känna att fokuset har gått från att gå ner i vikt till att hålla den vikt jag har och fokusera lite mer på träningen. Jag tror att jag skrev i något tidigare inlägg att jag hade slutat räknat SP och det gör jag inte nu heller. Har sagt upp viktväktarna och försöker äta efter eget sunt förnuft. Jag äter absolut mer än jag gjorde med VV men nu har jag fått in träningen på ett helt annat sätt också. Jag jobbar 4 veckor till och efter det börjar Robin jobba igen, så jag tror inte att jag kommer tappa mina rutiner så mycket nu under sommaren utan kommer fortsätta laga den mat jag brukar. Sammanfattning: det känns väldigt bra! :) 
Första bilden är från oktober 2017 när jag började med VV och andra bilden från juni i år när jag nådde -10 kg. 
 
Tjejklassikern
 
Jag har tidigare skrivit om att jag vill försöka klara av en tjejklassiker. Jag satt inget tidsmål utan tänkte mest att jag började träna lite mer kondition men kanske inte anmälde mig till något lopp förrän nästa år. Så blev det inte! Del 1 av 4 är nu avklarad då jag simmade Vansbro Tjejsim 8 juli! Träningen inför simmet har blivit några pass på badhuset tidigare i år, lite blandad konditionsträning och 2 pass simning utomhus (veckan innan loppet..). Jag, mamma, Peter, pappa, Robin och Jonathan åkte upp till Säfsen dagen innan loppet och sov i en stuga där. Så himla skönt att slippa åka jättetidigt hemifrån samma dag som loppet var. Vi åkte från stugan ungefär 9.15 på söndagen och kring 10 var i Vansbro. Min start var inte förräns 11.50 så vi hade god tid på oss där, vilket var jätteskönt. Vi strosade omkring och kollade på andras lopp. 10 minuter innan min start samlades alla för uppvärmning innan det var dags att springa i. Jag tänker inte gå in på så mycket detaljer från själva loppet men det gick jättebra och jag är så nöjd! Trots att jag tänkte undvika att ligga långt ut (hade läst att det var mest strömt där) så gjorde jag det rätt så mycket för att kunna simma om andra. Det var inte så strömt den här dagen dock så jag tror inte att det gjorde sån skillnad vart man låg. Efter 25 minuter och 1 sekund var jag i mål! Så himla härlig känsla att ha klarat av något jag aldrig gjort tidigare! Bästa familjen mötte upp mig med blommor och en skylt, deras stöd under loppet gjorde verkligen att jag orkade lite extra. ♥ Nu börjar uppladdningen för Rosa Bandet loppet! 
 
Här låg jag långt in dock. ;)
Mål!! Det var såå härligt att få göra high five med väggen där.  
 
Allmänt, Tjejklassikern | |
Upp