Veckohandling - Mer grönt

Hej på er!
 
Nu var det längesen, igen. :) Jag tänkte att jag skulle skriva lite om hur det har gått med kosten och träningen sen sist. Sist jag la ut något här så skrev ju jag att jag tänker träna inför att göra en tjejklassiker (någon gång i framtiden). Det har ändå gått rätt så bra tycker jag! Det är såklart en väldigt lång väg kvar men jag känner att träningen verkligen är rolig igen. Det har hjälpt tycker jag att ha ett mål att träna utifrån. Jag har köpt längdskidor så ett sådant pass har jag hunnit med, hoppas på lite mer när jag är i Sälen efter påsk. Nu har jag dock dragit på mig en förkyling så det har varit lugnt på träningsfronten i en vecka ungefär. Så typiskt när jag känner att jag har börjat komma igång, men så är det ju alltid. Jag hoppas att jag kommer känna mig tillräckligt pigg för att få till något pass i veckan iaf. 
 
De senaste 2 veckorna har jag inte räknat några SP alls. Jag kände att jag behövde en liten paus och att det vore roligt att se hur jag klarar mig på egen hand. Det har gått helt okej, har gått upp 0,1 kg på dom här veckorna så det är inte så farligt. Nu har ju träningen som sagt uteblivit den senaste veckan också så jag är ändå nöjd med vikten. Igår var jag på bomässan där Tareq Taylor var och lagade mat. Min idol! Jag blev sååå inspirerad av hans matlagning och köpte med kokboken "Mat som gör gott - Ny vardag med Tareq Tayloe" hem. Jag läste igenom alla recept igår och just nu flödar inspirationen ;P Jag har länge tänkt att jag vill börja äta mer vegetariskt. Dels för hälsan och till stor del för miljön. Kokboken är proppad med vegetariska recept och är det "kött"rätter så är det nästan alltid fisk eller kyckling. Så nu är det bestämt, vegetariskt 1 dag i veckan och fisk MINST 1 dag i veckan! Jag ska försöka dra ner ordentligt på det röda köttet och äta mest kyckling eller fisk, eller vegetariskt då. Jag är supertaggad och ni förstår väl va roligt det var att handla allt det här idag?? Det känns så fräscht och det blir ju så billigt med alla grönsaker! Det här ska bli 3 olika rätter, nämligen:
 
Tandoorilax med svart bön- och äppelsallad
Stekt ris med grönsaker, ägg och chili
Karamelliserad kyckling med sötpotatis och jordnötter
 
Till frukost i veckan gör jag som vanligt min smoothie med mango, ingefära och bladspenat. Visst låter det gott? Ska bli så spännande att prova allt i veckan, hoppas på att det kommer gå hem hos sambon också. :)
 
 
 
Allmänt, Tjejklassikern | |
#1 - - Angelica Wåhlin:

Åh, ska också iväg & handla idag, så tack för lite inspo :D

Svar: Kul att du blev inspirerad! :) Ha en fin dag 🌸
Josefine

Upp