11 dagar kvar till Rosa Bandet loppet

Godmorgon! 
 
Nu tänkte jag att det var dags att uppdatera lite om hur det går med löpträningen igen. Nu är det bara 11 dagar kvar till Rosa Bandet loppet och jag skulle nog inte säga att jag känner mig redo, fast jag har ju aldrig varit så redo ändå..? Jag ska förklara. :) Träningen jag har kört inför loppet är utifrån ett schema i Nike Run Club appen (har skrivit om den tidigare). Det har varit mycket korta pass så trots att jag har känt att löpningen har börjat fungera så mycket bättre så har det varit på korta distanser, 2/3 km. Rosa Bandet loppet är på 1 mil så det är väldigt stor skillnad. Men förra veckan bestämde jag mig för att prova springa längre. Jag satt som mål att försöka springa 4 km i sträck (det bästa jag hade sedan tidigare var 3,5 km). Under löpturen så kändes det ändå ganska bra så jag bestämde mig för att nu ska jag klara av 5 km. Och jag lyckades! Sista kilometern var jättejobbig men pannbenet fungerade som det ska så jag lyckades ta mig i mål. Jag har ALDRIG i mitt liv sprungit den sträckan så jag kände mig (eller känner) så himla stolt. Så för att koppla det till det jag skrev tidigare, jag har aldrig kunnat springa så här långt så jag har ju aldrig varit "bättre" tränad och förberedd än nu. Samtidigt är det bara halva sträckan så därför känner jag mig väldigt oförberedd. 
 
Glad efter 5 km. 
 
Jag har ju skrivit väldigt gott om appen jag använt mig av och en till bra sak med den är att den slänger in test lite här och där. Testet går ut på 7 minuter uppvärmning, 3 minuter fullt ös och 5 minuter nedvarvning. Sedan jag började springa har det varit 4 test totalt och det är väldigt roligt att jämföra! Igår var det dags för det fjärde och jag hade som mål att komma över 2 km, testet innan kom jag 1,96 km. Och det lyckades jag med! Jag har kommit lite längre och haft bättre snittid efter varje test så det är jätteroligt!
 
Första testet 17 juli. 
 
 
Andra testet 10 augusti.
 
 
Tredje testet 5 september. 
 
 
 
Fjärde testet 18 september. 
 
 
Hur jag ska ladda upp nu sista dagarna vet jag inte riktigt. Tänkte försöka med iaf ett till längre pass. Sen är det bara att hålla tummarna för att både huvud och ben vill sammarbeta under loppet! 
 
 
 
 
Allmänt, Tjejklassikern, Träningspass | |
Upp